انتخاب کلید واژه کانونی مهمترین بخش در سئو متن به حساب می آید؛ پس به همین دلیل در این مقاله مواردی که به نظر برای انتخاب کلید واژه کانونی مهم هستند را آوردیم تا اگر برای انتخاب کلید واژه مشکلی دارید با مطالعه این مقاله به راحتی بتوانید این کلمه را انتخاب کنید. دقت کنید که با انتخاب یک واژه مناسب به عنوان کلید واژه در رشد و افزایش ترافیک سایت ها بسیار نقش مهمی دارد.

توضیحی در مورد کلید واژه کانونی

این کلمه آن به زبان انگلیسی Canonical Keyword است و معنا یا تعریف این کلمه را می توان به این شکل بیان کرد: عبارتی است که تمام موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق این عبارت که در متن محتوای سایت مورد نظر است این سایت را پیدا می کنند. پس در انتخاب این کلمه برای محتوای خود باید کمال دقت را داشته باشید چرا که با انتخاب اشتباه کلید واژه کانونی سایت از هدفی که دارد دورتر می شود. کلید واژه اولین آجر در ساخت ساختمان سایت که همان سئو سایت است می باشد و باید این آجر را ابتدا درست آماده کنید.

انتخاب کلید واژه کانونی

چطور کلید واژه کانونی مناسبی انتخاب کنیم؟

ورژن های قدیمی افزونه یواست سئو قابلیتی داشت که کاربر می توانست به راحتی کلمه مورد نظری که می خواهد انتخاب کند برای کلید واژه را می نوشت و گوگل کلماتی که در این رابطه سرچ بیشتری داشته اند را مشخص می کرد؛ اما گوگل به دلایلی این قابلیت را در افزونه یواست حذف کرده است.

حال برای انتخاب کلید واژه کانونی مناسب باید از طریق خود گوگل اقدام کنید به این شکل که کلمه انتخابی خود را در گوگل سرچ می کنید و کلمات پر تکرار را در زیر به شما نشان می دهد. همچنین شما می توانید از قابلیت جدید گوگل به اسم گوگل ترندز استفاده کنید و کلمات کلیدی یا همان کلید واژه های کانونی مختلف را با هم مقایسه کنید که کدام کلمه بیشتر از بقیه کلمات در چند سال اخیر در گوگل سرچ شده است

همچنین در کدام شهرها و کشورها این کلمات سرچ شده اند و بسیاری از خدمات دیگر که در سایت گوگل ترندز قرار گرفته است و به رایگان شما می توانید از آن استفاده کنید تا در انتخاب یک کلید واژه کانونی مناسب موفق تر باشید. در کنار سرویس گوگل ترندز می توان به سرویس تبلیغاتی گوگل یا همان (google adwords) را نیز امتحان کنید؛ که در ادامه این دو مورد را بررسی می کنیم.

انتخاب کلید واژه کانونی

سرویس تبلیغاتی گوگل

می توانید برای انتخاب کلید واژه کانونی از سرویس تبلیغاتی گوگل استفاده کنید برای این کار شما باید ابتدا یک سرویس تبلیغاتی در گوگل آماده کنید و کلید واژه را در آن قرار دهید. بعد از گذشت مدتی از این کار می توانید نتایجی که برای انتخاب کلمه کلیدی نمایش داده شده است را بررسی کنید. سرویس تبلیغاتی گوگل (Google AdWords) برای تمام کلمات کلیدی که شما انتخاب کردید ارقامی را به شما نمایش می دهد که با استفاده از این ارقام و اعداد شما می توانید به راحتی کلید واژه کانونی خود را انتخاب کنید.

این سرویس گوگل به صورت رایگان نیست و برای استفاده از این سرویس شما باید هزینه آن را پرداخت کنید. در صورتی که سرویس رایگانی برای این کار می خواهید می توانید از سرویس گوگل ترندز استفاده کنید که در ادامه توضیحاتی در مورد این سرویس گوگل به شما می دهیم. اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و در حال تولید محتوا هستید توصیه می کنیم که از سرویس رایگان گوگل ترندز و سرچ گوگل استفاده کنید ولی اگر سایت خود را با محتوا آماده کرده اید و هم اکنون به دنبال یک کلمه کلیدی بهتر برای بازده بیشتر هستید سرویس تبلیغاتی گوگل را به شما پیشنهاد می دهیم.

سرویس تبلیغاتی گوگل

توضیحاتی در مورد گوگل ترندز

یکی از روش هایی که می توانید با آن در انتخاب کلید واژه کانونی، انتخاب بهتری داشته باشید استفاده از گوگل ترندز است، که اگر از این امکان گوگل استفاده کنید به راحتی می توانید کلماتی که انتخاب کردید را بررسی کنید و بهترین کلید واژه را برای محتوای خود انتخاب کنید. اگر کلمات کلیدی مشابه را در مطالب قبلی خود در سایت داشتید می توانید این کلمات را با کلمه کلیدی جدیدی که انتخاب کردید مقایسه کنید با این کار به این هدف پی می برید که کلمه کلیدی که انتخاب کردید در جذب مخاطب چقدر کاربرد دارد.

انتخاب کلید واژه کانونی در گوگل ترندز

کلید واژه خود را در گوگل جستجو کنید

برای این که بدانید رقیبان در مطالب خود از چه کلماتی استفاده کرده اند و مهمتر از آن برای آن که بدانید انتخاب کلید واژه کانونی شما بهترین انتخاب بوده است بهترین راه جستجوی کلید واژه کانونی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو است. با جستجوی کلید واژه کانونی در موتورهای جستجو مانند گوگل به نتایجی می رسید که با بررسی این نتایج متوجه می شوید که انتخاب کلید واژه کانونی شما درست بوده است یا خیر.

سرچ کلید واژه در گوگل

انتخاب کلید واژه کانونی برای هر صفحه

سایت ها صفحات مختلفی دارند و همیشه مدیران سایت ها این سوال را دارند که آیا برای هر صفحه در سایت باید یک کلید واژه جداگانه انتخاب کنیم؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم به این شکل پاسخ می دهیم که خیر. با این که اکثریت محتوای تولید شده در سایت ها نیاز به انتخاب کلید واژه کانونی دارند ولی لازم نیست که تمامی صفحات وب سایت ها کلید واژه کانونی داشته باشند؛ صفحاتی مثل درباره ما یا تماس با ما در وب سایت ها به کلمات کلیدی نیاز ندارد.

نتیجه گیری:

در پایان باید به این نکته دقت کنید که پیدا کردن کلید واژه کانونی راه علمی ندارد یا بنا بر دانش خاصی نیست؛ و تمام این راه ها بنا بر تجربه است. شما باید از کلماتی که کاربران و مخاطبان شما آنها را جستجو می کنند، اطلاع داشته باشید زیرا که کلمات کلیدی مهمترین بخش برای جذب مخاطب است و این کلمه کلیدی باید ارزش زیادی داشته باشد و مطابق با خواست کاربران شما باشد.

لینک‌های پیشنهادی:

[آشنایی با محتوای کاربر پسند]،[اهمیت سفارش تولید محتوا و برون سپاری محتوا] [زمان مناسب انتشار پست در سایت ها]،[آموزش تولید محتوای حرفه‌ای به زبان ساده]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *