همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که می‌گویند داستان سرایی عنصر اصلی برای جذب مخاطب به محتوا و افزایش اینگیجمنت است. اما سوال اینجاست که چگونه می­توان این عنصر را به پست‌های وبلاگی مربوط اضافه کرد؟ آیا می‌توان از داستان‌های جذاب در به‌روزرسانی‌های شبکه اجتماعی استفاده کرد؟ بله چرا که نه.

فرمول‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. داستان سرایان و کپی رایترهای مختلف بهترین گزینه‌های موجود را مورد بررسی قرار داده‌اند تا بتوانند فرمولی که باعث جذب مخاطب می‌شود را کشف کنند. این فرمول‌ها به راحتی در معرفی پست‌ها، به‌روزرسانی‌های اجتماعی ، ایمیل‌ها و هر جایی که به صورت آنلاین مطلبی منتشر می‌شود قابل استفاده خواهند بود. در ادامه سعی می‌کنیم 27 مورد از این فرمول‌ها را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم از این فرمول‌ها برای افزایش تعامل استفاده کنیم.

27 فرمول کپی رایتینگ که باعث جلب نظر مخاطبان می‌شود

همانطور که می‌دانید کپی رایتینگ یک روش بسیار خلاقانه برای نوشتن است و می‌تواند روح و جان تازه‌ای به نوشته‌های شما ببخشد؛ اگر می‌خواهید نویسنده خوبی در دنیای آنلاین باشید و نوشته‌هایی که می‌نویسید افراد را به خود جذب کند باید از ابزارهای مناسبی استفاده نمایید.

مجبور نیستید همیشه عناصر تکراری را دوباره تولید کنید. یافتن یک فرمول مناسب که برای شما و کسب وکارتان کارساز و موثر است، می‌تواند خلاقیت‌تان را افزایش دهد و در زمان موجود صرفه جویی نماید.

حالا می‌توانید با خیال آسوده باقی مطلب را مطالعه کنید و ببینید چگونه می‌توانید به کمک این فرمول‌ها، پست‌ها و محتوای خود در رسانه‌های اجتماعی بهبود ببخشید.

CopyWriting

قبل – بعد – پل (Before – After – Bridge)

قبل: اینجا دنیای شماست…

بعد: فرض کنید که مشکلی داشتید و حالا مشکل‌تان به کمک روش‌های موجود حل شده است.

پل: باید ببینید چگونه می‌توانید دو موقعیت قبلی را به هم متصل کنید و خواننده را به نقطه‌ی نهایی برسانید.

این گزینه یکی از فرمول‌هایی است که در وبلاگ شرکت‌های بزرگی همچون buffer مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاری که شما باید انجام دهید توضیح مشکل، توضیح دنیای بدون مشکل و سپس توضیح نحوه رسیدن به این موقعیت است. استفاده از این فرمول بسیار ساده است و می‌توان آن را در پست‌های معرفی، به‌روزرسانی‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و هر جایی که مطلب آنلاینی نوشته می‌شود به کار برد.

بیان مشکل – تحریک کردن – حل کردن (Problem – Agitate – Solve)

مشکلی را شناسایی کنید.

مشکلی را تحریک کنید.

مشکلی را حل کنید.

این گزینه یکی از محبوب‌ترین فرمول‌های کپی رایتنیگ است که توسط شرکت‌های مختلفی به کار می‌رود. نویسندگان به این فرمول، فرمول کلیدی برای تسلط بر رسانه‌های اجتماعی هم می‌گویند. همیشه می‌توانید از این فرمول برای نوشتن فهرست‌ها و نکات استفاده کنید. در مقایسه با فرمولی که در ابتدای مقاله ذکر کردیم این فرمول تقریبا همخوانی خوبی با آن دارد و تنها یک تفاوت جزئی بین این دو دیده می‌شود. در این فرمول به جای اینکه زندگی بدون مشکل را برای مخاطب خودتان توصیف کنید، باید زندگی را توصیف کنید که در آن مشکل حل نشده باقی مانده است. به این بخش، بخش تحریک هم می‌گویند.

ویژگی‌ها – فواید – مزایا (Features – Advantages – Benefits)

ویژگی ها: محصولات یا خدمات شما چه کاری می‌توانند برای مخاطب انجام دهند؟

فواید: چرا محصولات و خدمات شما مفید هستند.

مزایا: این موضوع برای افرادی که مطلب‌تان را مطالعه می‌کنند به چه معناست؟

این فرمول کپی‌ رایتنیگ یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود برای نوشتن متن‌های جذاب است. به جای اینکه بر روی ویژگی‌ها تمرکز کنید بر روی مزایا تمرکز نمایید.

4 سی

Clear (شفاف بودن)

Concise (مختصر بودن)

Compelling (ترغیب کننده بودن)

Credible (معتبر بودن)

این گزینه هم یکی از فرمول‌های محبوب نویسندگان و کپی رایتر هاست زیرا به افراد نشان می‌دهد باید همیشه بر روی اهداف متن و مزایایی که برای خواننده دارد، تمرکز کنند. متن خود را شفاف نگه دارید، آن را مختصر و موجز انتخاب کنید، زاویه قانع‌کننده و ترغیب‌کننده‌ای برایش بیابید، با اعتماد به آنچه که قول می‌دهید بنویسید تا خواننده بتواند چیزی که قولش را داده‌اید دریافت کند.

4 یو

Useful (مفید بودن): مطلب شما باید برای خواننده مفید باشد.

Urgent (فوری بودن): مطلب شما باید حس اضطرار و فوریت را در خواننده ایجاد کند.

Unique (منحصر به فرد بودن): متن شما باید بتواند منحصر به فرد بودن ایده‌ها و مزایایی که فراهم می‌کنید را نشان دهد.

Ultra-specific (فوق العاده خاص بودن): در همه موارد بالا باید فوق العاده خاص باشید.

به دنبال نوشتن یک سرتیتر عالی برای توییت خود هستید؟

خوب از این فرمول استفاده کنید.

فرمول 4 یو یکی از فرمول‌های آماده برای رسانه‌های اجتماعی است. عنصر اضطراب و خاص بودن به خوبی با حوزه رسانه‌های اجتماعی همخوانی دارد.

اگر بتوانید بر روی این فرمول تسلط پیدا کنید قادر خواهید بود نتایج عالی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی‌تان به دست آورید.

توجه – علاقه – تمایل – فعالیت (Attention – Interest – Desire – Action)

توجه: قبل از هر کاری توجه خواننده را به خودتان جذب کنید.

علاقه: اطلاعات جذاب و تازه در اختیارشان قرار دهید تا بتواند خواننده را ترغیب به مطالعه متن کند.

تمایل: مزایای محصولات، ایده‌ها و خدمات خود را بیان کنید و بگویید این‌ها چگونه به درد مشتری می‌خورند.

اقدام یا فعالیت: حالا باید به دنبال درخواست پاسخ از مخاطب باشید.

این فرمول یکی از فرمول‌های استاندارد برای نوشتن متن‌های جذاب است و می‌توان از آن برای بیشتر متن‌های بازاریابی استفاده کرد. شما می‌توانید از این فرمول برای ارسال نامه، مطالب و تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، صفحات فروش، صفحات فرود و سایر موارد استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید تا درک بهتر و دقیق‌تری از ماجرا داشته باشید.

استفاده از این فرمول به خصوص بخش توجه آن می‌تواند به شما کمک کند سرتیترهای عالی برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

A FOREST

A: واج آرایی
F: حقایق
O: عقاید
R: تکرار
E: نمونه ها
S: آمارها
T: تکرار سه باره ( تکرار سه باره موارد مهم برای بهبود به خاطرسپاری )

این فرمول یکی از طولانی‌ترین فرمول‌های موجود در فهرست ماست. شما باید برای استفاده از این گزینه در به‌روزرسانی‌های اجتماعی کمی محتاط باشید. استفاده از چنین فرمولی در پست های وبلاگی یا صفحات فرود مانعی نخواهد داشت. مواقعی که  نمی توانید یک متن خوب برای رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید می‌توانید برخی از عناصر این فرمول را استخراج کنید.

5 هدف اصلی

  1. من زمان کافی ندارم.
  2. من پول کافی ندارم.
  3. این گزینه برای من کارساز نخواهد بود.
  4. من اعتماد و باوری به شما ندارم.
  5. من نیازی به این ندارم.

خیلی وقت‌ها دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود خواننده علاقه‌ای به کلیک یا به اشتراک‌گذاری محتوای شما نداشته باشد. این دلایل در یکی از طبقه‌بندی‌های بالا قرار خواهد گرفت. پس این دلایل را به هنگام نوشتن متن به خاطر داشته باشید و سعی کنید پاسخی برای این بهانه‌ها بیابید. هرچقدر پاسخ شما به این دلایل قانع کننده تر و جذاب تر باشد خواننده بیشتر از قبل برای کلیک بر روی متن ترغیب خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *