باسلام خدمت تمامی همراهان وب سایت محتوای دیجیتال. در این مقاله قصد داریم که به قسمت دوم 27 نکته مهم که در اصل کپی رایت باید آنها را مد نظر قرار دهید، بپردازیم.

به تصویر کشیدن – قول دادن – ثابت کردن – هل دادن (Picture – Promise – Prove – Push)

به تصویر کشیدن: تصویری را ترسیم کنید که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و باعث ایجاد تمایل در او شود.

قول دادن: به او بگویید چگونه محصولات، خدمات یا ایده‌های شما به حل مشکلاتش کمک خواهد کرد.

اثبات کردن: برای قولی که می‌دهید یک ایده حمایتی فراهم کنید. به هر حال باید بتوانید گفته‌های خود را ثابت کنید.

هل دادن: از خواننده بخواهید کاری برایتان انجام دهد.کپی‌رایتینگ

بیشتر این فرمول شامل به تصویر کشیدن نتایجی است که خواننده به دنبال کسب آن است. چه چیزی می‌تواند جای خوشحالی و رضایت کاربران از حل مشکلاتی که با آن روبرو هستند را بگیرد؟ هیچ لحظه‌ای خوشایندتر از این لحظه نخواهد بود!

این فرمول به شما کمک می‌کند با روش‌های خاصی که محصولات یا خدمات‌تان ارائه می‌کنند به چنین رویایی جامه عمل بپوشانید و به افراد ثابت کنید پای قولی که داده‌اید هستید. گام نهایی در این فرمول فراخوان اقدام به عمل است که جز مهم‌ترین مراحل آن محسوب می‌شود. این مرحله باید بسیار ساده باشد ( به عنوان مثال یک آدرس کوتاه)

استفاده روانشناسانه از حلقه‌های باز

یک داستان جالب به کمک محتوای خودتان ایجاد کنید. حلقه‌های باز ریشه در بحث‌های روانشناسی دارند. همه ما در زندگی خود نیازمند یک مسیر خاتمه‌دهنده هستیم و زمانی که این مسیر را نمی‌یابیم احساس اضطراب می‌کنیم همین امر موجب می‌شود به دنبال مسیرهای خاتمه دهنده برویم و هر چقدر موارد بیشتری در این زمینه بیابیم بیشتر در آن غرق می‌شویم.کپی‌رایتینگ

Felicia Spahr این موضوع را در یک پست وبلاگی در کیس متریک به خوبی توضیح داده و خاطر نشان می‌کند در فیلم‌های هالیوودی از حلقه‌های باز برای جلب نظر مخاطبان استفاده می‌شود. وجود حلقه‌های باز در نمایش‌های تلویزیونی بسیار شبیه داستان‌های جذابی است که در نوشته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شرایط مخاطب به دنبال این موضوع می‌رود که هفته بعد در قسمت بعدی نمایش چه اتفاقی قرار است رخ دهد. همین امر ذهن او را درگیر می‌سازد و باعث می‌شود تعامل بهتری با نمایش تلویزیونی داشته باشد. حالا دیگر مخاطب نمی‌تواند داستان را رها کند و به دنبال درک شرایط موجود خواهد بود.

ایتینگ

استفاده از سبک مقالات Reader’s Digest

اگر به مقالات انگلیسی علاقه داشته باشید حتما مجله Reader’s Digest را هم به خوبی می‌شناسید. این مجله یکی از مجله‌های انگلیسی جذاب است که مطالب بسیار خوبی در آن منتشر می‌شود. بر اساس گفته‌های جان کپلز یکی از کپی‌رایترهای مشهور، شما می‌توانید بعد از مطالعه مقالات این مجله از آن ایده بگیرید و ببینید سبک نوشته‌های آن چه کمکی می‌تواند به شما بکند.

این مقالات مبتنی بر حقیقت هستند.کپی‌رایتینگ

تلگرافی هستند، یعنی به صورت کوتاه و مختصر نوشته شده‌اند

خاص هستند.

وابسته‌اند و باعث ایجاد حس کنجکاوی در افراد می‌شوند.

.:: به مثال زیر توجه کنید ::.

دمیان فارن ورث و موریس که جزو وبلاگ‌نویسان مشهور هستند از این فرمول در نوشتن پست‌های وبلاگی خود استفاده کرده‌اند. درس هایی که این افراد از تجربه کار با این فرمول به دست آورده اند بسیار جذاب و قابل ملاحظه است:

جمله آغازین شما باید کوتاه باشد. تا جایی که می‌توانید از جملات کوتاه استفاده کنید.کپی‌رایتینگ

یک نقل قول نادرست می‌تواند خواننده را برای همیشه از وبلاگ دور کند

یک داستان عالی در میان بی‌نظمی آغاز می‌شود.

شما باید چندین بار مطلب بنویسید تا بتوانید به موضوع جذابی دست پیدا کنید

 5 بخشی که هر داستان بازاریابی عالی باید داشته باشد ( سونیا سیمون)

  1. شما به یک قهرمان نیاز دارید.
  2. به یک هدف واضح و مشخص نیاز دارید.
  3. به یک درگیری و کشمکش نیاز دارید.
  4. به یک مربی نیاز دارید.
  5. به یک پند مفید نیاز دارید.

شما هم می‌توانید همانند سونیا سایمون از این 5 عنصر در نوشته‌های خود بهره ببرید. بخش کشمکش یا درگیری با فرمول بیان مشکل- تحریک کردن- حل کردن همخوانی بسیار زیادی دارد. بخش مربی این فرمول با فرمول (قبل- بعد- پل) که در ابتدای مقاله ذکر کردیم می‌تواند همخوانی داشته باشد. همه این 5 عنصر به همراه هم می‌توانند سبک داستان‌سرایی عالی برایتان ایجاد کنند. شما می‌توانید از این روش برای ایجاد پست‌های وبلاگی، صفحات فرود و سایر بخش‌های مرتبط استفاده کنید.

نوشتن برای یک نفر

تبلیغات خوب از طرف یک نفر برای فرد دیگری نوشته می شود. این نقل قول از طرف Fairfax Cone یکی از رهبران پیشرو در حوزه کپی رایتینگ است. نکته مهمی که می‌توان از صحبت‌های او دریافت این است که شما باید مخاطب و خواننده ایده آل خود را بشناسید. ببینید پرسونای هدف شما چه کسی است و برای او مطلب بنویسید.کپی‌رایتینگ

3 دلیل برای سه چرا

چرا شما بهترین هستید؟

چرا من باید به شما اعتماد کنم؟

چرا باید همین حالا از شما خرید کنم؟

پاسخ دادن به این سه سوال شما را به ایده‌هایی می‌رساند که همه کپی رایترها تلاش دارند بدان دست یابند. پاسخ به سوالات چرایی در نوشتن متن‌های تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از خودتان بپرسید چرا زمانی که کاربر می‌داند رقبای من بهتر از من هستند و هیچ تفاوتی بین من و آن‌ها وجود ندارد باز هم باید از شرکت من خرید کنند؟

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *